Det här vill vi …. (lättläst svenska)

 

Vi vill ha fler vuxna i förskola, skola och fritidshem.
Vi vill att lärare ska kunna få mer utbildning.
Vi vill att elever ska få den hjälp de behöver.

Unga ska inte behöva vara arbetslösa.
Unga ska ha råd med bostad och familj.
Vi vill att ungdomar mellan 18 – 24 år ska få arbete eller utbildning.

Att resa med buss och tåg är bra för miljön.
Vi vill att det ska bli gratis att åka buss och tåg.
Vi vill göra det lättare för äldre att resa i kommunen.

Vi vill att de pengar som blir över i skolan och vården ska användas till att göra verksamheten bättre.
Vi vill inte att det ska gå att göra stora vinster på  skola och vård.

Det är bra för miljön att köpa in varor som tillverkas nära kommunen.
Mat till skola, vård och omsorg ska lagas i kommunens egna kök.
Maten ska vara ekologisk.

Vi vill att anställda i kommunen ska få jobba så mycket som de själva vill.

Vi vill att flyktingar tas emot med respekt för deras rättigheter.

Vi vill bekämpa rasism.
Vi vill  kämpa för att alla människor ska behandlas lika.

 

Orginalversion
På gång

Lördag 23 mars

Vänsterpartiet Skånes årsskonferens. Plats: Järnåkraskolan i Lund.

Representanter från V i Eslöv: Laila Fast Petrovic och José Fleitas. Ersättare: Anders Nilsson och Katja Laine.

Måndag 25 mars kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Söndag 14 april kl 18:00

Medlemsmöte Vänsterpartiet i Eslöv. Plats: Plats: Vänsterpartiets klubblokal på Vikingavägen 4 i Eslöv.

Söndag 21 april kl 17:00

Medlemsmöte med krimonologen Leandro Schclarek Mulinari som skrivit den uppmärksammade studien ”Slumpvis utvald” om ras och etnisk profilering. Plats: Vänsterpartiets klubblokal på Vikingavägen 4 i Eslöv.

Måndag 29 april kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Onsdag 1 maj

Tider och platser för 1 maj i Skåne kommer!

Onsdag 8 maj

Förtidsröstningen i valet till EU-parlamentet inleds.

Onsdag 8 maj kl 12-13

Lunchmöte med Vänsterpartiets vice partiledare Nooshi Dadgostar. Plats: Kulturen i Lund.

Tisdag 14 maj kl 18:30

EU:s hot mot kollektivavtalen. Möte med Ali Esbati, Vänsterpartiets arbetsmarknadspolitiske talesperson, och Tommy Jonsson, ombudsman med ansvar för internationella frågor på Transportarbetareförbundet. Plats: Mosaiken, Porslingsgatan 3 i Malmö.

Söndag 26 maj

Val till EU-parlamentet.

Måndag 27 maj kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 17 juni kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 30 september kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 28 oktober kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 25 november kl 16:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Budgetmöte. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 16 december kl 18:00

Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Söndag 11 september 2022

Val till riksdagen, Region Skåne och kommunen.

Följ oss på Facebook