Det här vill vi …. (lättläst svenska)

 

Vi vill ha fler vuxna i förskola, skola och fritidshem.
Vi vill att lärare ska kunna få mer utbildning.
Vi vill att elever ska få den hjälp de behöver.

Unga ska inte behöva vara arbetslösa.
Unga ska ha råd med bostad och familj.
Vi vill att ungdomar mellan 18 – 24 år ska få arbete eller utbildning.

Att resa med buss och tåg är bra för miljön.
Vi vill att det ska bli gratis att åka buss och tåg.
Vi vill göra det lättare för äldre att resa i kommunen.

Vi vill att de pengar som blir över i skolan och vården ska användas till att göra verksamheten bättre.
Vi vill inte att det ska gå att göra stora vinster på  skola och vård.

Det är bra för miljön att köpa in varor som tillverkas nära kommunen.
Mat till skola, vård och omsorg ska lagas i kommunens egna kök.
Maten ska vara ekologisk.

Vi vill att anställda i kommunen ska få jobba så mycket som de själva vill.

Vi vill att flyktingar tas emot med respekt för deras rättigheter.

Vi vill bekämpa rasism.
Vi vill  kämpa för att alla människor ska behandlas lika.

 

Orginalversion
På gång
Söndag 20 januari 18-20:30
Möte med Vänsterpartiets EU-parlamentariker Malin Björk. Plats: ABF, Spånehusvägen 47 i Malmö.

Fredag 25 januari kl 18:00
Föredrag av krimonologen Leandro Schclarek Mulinari om ras och etnisk profilering. Plats: Motettens Folkets hus, Munkhättegatan 202 i Malmö.

Måndag 28 januari kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Inställt!

Söndag 10 februari kl 17
Medlemsmöte i Vänsterpartiet klubblokal på Vikingavägen 4 i Eslöv.

Lördag-söndag 16-17 februari
Valkonferens i Norrköping inför EU-valet 26 maj med val av Vänsterpartiets kandidater i valet och antagande av valplattform.

Söndag 24 februari kl 17
Årsmöte i Vänsterpartiet klubblokal på Vikingavägen 4 i Eslöv.

Måndag 25 februari kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Lördag-söndag 23-24 mars
Vänsterpartiet Skånes årsskonferens. Plats: Järnåkraskolan i Lund.

Måndag 25 mars kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 29 april kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Söndag 26 maj
Val till EU-parlamentet.

Måndag 27 maj kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 17 juni kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 30 september kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 28 oktober kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 25 november kl 16:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Budgetmöte. Mötet sänds live på eslov.se.

Måndag 16 december kl 18:00
Kommunfullmäktige sammanträder i Medborgarhusets A-sal. Mötet sänds live på eslov.se.

Söndag 11 september 2022
Val till riksdagen, Region Skåne och kommunen.

Följ oss på Facebook