Brev från Jonas Sjöstedt

Wow, vilken första maj!

Körsbärsträden blommade i Kungsträdgården i Stockholm när jag höll 1 maj-talet och det kändes fantastiskt att se hur demonstrationståget som ringlade in aldrig tycktes ta slut.

Likadant var det i andra städer; i Malmö, i Norrköping, i Göteborg, i Uppsala. Vänsterpartiet samlade över 40 000 personer på 1 maj och vi fick hundratals nya medlemmar. Vad många vi är som vill ha ett rättvist, jämlikt samhälle!

Vi står nu inför ett val där vi har alla chanser att göra ett historiskt bra valresultat. Avdragsrätt för a-kasseavgiften är det senaste av våra konkreta reformförslag. Alla ska ha råd att gå med i a-kassan. Det gör att löntagarna blir starkare som grupp och att vi får bättre löner och villkor framåt. I valrörelsen ska vi ta samtalet om hur vi skapar ett samhälle för alla, inte bara för de rikaste.

Idag finns det bara ett parti som inte ryggar för att säga att verklig jämlikhet kräver att de rikaste bidrar mer. Det finns bara ett parti som har den politik som krävs för att förändra samhället så att det verkligen tillhör oss alla – inte bara några få. Vänsterpartiet!

Ta hand om varandra och alla nya medlemmar så ser vi gemensamt till att det här blir valet när vänstern verkligen lyfter.

För det är ju vår tur nu!

Dela den här sidan: