Här firas 1 maj i Skåne

Demonstrationer

Ängelholm: Samling kl 10:30 på Nya torg. 11:00 demonstration till Stortorget. Tal av Hanna Gedin, biträdande partisekreterare i Vänsterpartiet.

Malmö: Samling kl 11:00 på Möllevångstorget. Demonstration under parollen “Ett samhälle för alla, inte bara några få” till Slottsparken där det bli musik av Mikael Wiehe och tal av bland annat Rosanna Dianmarca, feministisk talesperson i Vänsterpartiet.

Lund: Samling kl 14:00 på Stortorget. Demonstration under parollen ”Vi tar kampen för jämlikhet och rättvisa”. Tal av bland annat Hanna Gunnarsson, riksdagskandidat och Vänsterpartiets företrädare i Lund, Agneta Lenander från Vänsterpartiet i Svalöv och ledamot i regionfullmäktige, samt representant från Ung Vänster.

Helsingborg: Samling kl 14:30 på Stortorget. 15:00 demonstration till Gustav Adolfs torg. Tal av Peter Ahlbom, förstanamn i regionvalet på Vänsterpartiets lista i nordvästra Skåne.

Möten

Trelleborg: Möte kl 9:30 på Olof Palmes plats. Tal av bland annat Hanna Gunnarsson från Vänsterpartiet i Lund. Musik med Röda kapellet.

Skurup: Möte preliminärt kl 10:00.

Hässleholm: Möte kl 11:00 Hembygdsparken med tal och underhållning.

Kristianstad: Kl 13:30 möte med tal och musik vid Galleria Boulevard.

Simrishamn: Preliminärt kl 12:00 på Hamnplan.

Tomelilla: Möte preliminärt kl 14:00.

Sjöbo: Möte preliminärt kl 15:30.

Landskrona: Torgmöte. Ingen tid angiven.

…och i Eslöv ses vi 12 maj

Eftersom vi inte har någon 1 maj-demonstration eller något 1 maj-möte i Eslöv uppmanar vi våra medlemmar och vänstersympatisörer i kommunen att delta i någon manifestation på annan plats i Skåne.

I Eslöv laddar vi för vår stora valupptakt på Stora torg lördag 12 maj.

Mellan kl 10:00 och 13:00 blir det dansuppvisning av barn och ungdomar från kulturföreningen Rubin i Eslöv, musik med klassiska Röda kapellet från Lund och tal av Laila Vedmar, partiordförande i Eslöv, Umihana Rasovic Kasumovic och Lasse Holmström, toppnamn i valet till kommunfullmäktige.

Vi bjuder på kaffe och kaka!